16 November 2010

Variation är ju bra! Men...

Inatt reste då svärisarna iväg. Straxt efter att taxin lämnat gården vaknar krabaten och protesterar mot att ligga i en attans gästsäng, blä liksom.
Två timmar senare, efter att krabaten fått somna med oss och sedan blivit tillbakaburen till sin säng (jag kan inte sova med honom bredvid, både han och jag sover så oroligt då), hade jag precis somnat om när hunden kommer galopperande upp för trappan och skall uuuut nuuu och väckte krabaten igen.
Knappt hade jag somnat om efter det så körde postbilen förbi på vägen och hunden satte igång att skälla och väckte oss igen.
Lagom till frukost vaknade vi till ett hundbajs och två hundspyor på golvet. Separationångest sanarare än dålig mage, om det skulle hjälpa att tänka så. Variation förnöjer, men jag föredrar nog bebisvarianterna av båda om jag får välja tack!

Efter dethär har jag dragit ner på antalet sysslor jag ska ha gjorda idag från "Packa en massa lådor i hyreshuset" till "En nödvändig sväng via butiken och en promenad".

Nåja, krabaten lär väl vänja sig vid hundljud nattetid under den närmaste veckan och doggen själv börjar säkert också må bättre bara hon kommit över det att matte och husse packade väskorna och drog iväg mitt i natten för det betyder bara en sak. Och det är att dom tänker vara borta läääänge!

No comments: