13 November 2010

RV!

Efter ett trevligt besök av min mamma då vi fått ihoppackat ett och annat och fört till nya huset känns det bättre i samvetet. Det enda som stör mitt lilla sinne just nu är klädskåpen med mintgrön insida. Om jag bara får sonen att sova i nya huset dagtid ska jag försöka se till att få dem vita under nästa vecka.
Nåt annat som gör det lilla sinnet gladare är även magen.

Det sötaste jag ätit idag var en mandarin.
Istället har jag klämt i mig osötad tranbärssaft, vitlöksklyftor och rågbröd. Och min mage är inte en ballong av kaliber gravid-i-7:e-månaden. Och detta belönas med ett litet glas rödvin nu på kvällskvisten ;)
En vecka tänkte jag vara sträng med mig själv och se om akut brist på socker, vitt bröd, ris, pasta och jäst får mig att må bättre. Efter tips av min pappa som har haft candida i magen i flera år...
Om inget annat så kan det i alla fall inte vara ohälsosamt!

1 comment:

Maije said...

En anticandidadiet är alltid bra. Jag har glömt att posta din present. IGEN! Denna vecka ska det ske, för tusan!

Kram
lägenhetsägaren