14 November 2010

Ajjo vi är ju med hus!

Det märks att jag inte varit mig själv den senaste tiden, speciellt med tanke på att jag oftast bara dallat på och bara en eller två gånger i veckan slagits av tanken på att vi har ju ett hus. Själva undertecknandet av köpet var bara en kort halvtimme i en annars grå vardag. Normalt skulle jag ju vara ivrig upp till tänderna och knappt kunna tänka på nåt annat. Eller, nåja, jag skulle fundera på husköp ur alla tänkbara vinklar, överanalysera lite till och sedan tre månader senare vara upp till tänderna ivrig.

Det som däremot tyder på att jag håller på att bli bättre är att jag faktiskt har ork att vara lite ivrig. Fast när ivern klämmer på så har jag inte möjlighet att göra någt konkret annat än att packa ner och förklara för krabaten att mamma är ivrig då vi snart ska flytta. Speciellt denhär veckan när vi inte har tillgång till barnvakt, utan ska vara hund- och kattvakt själva istället.

Fast egentligen, sådär innerst inne så vet jag att jag borde använda min energi till att få lagom mycket gjort, istället för att rusa in i en massa projekt för att jag orkar lite och sedan falla pladask igen när jag märker att inget blir gjort, istället för att bli irriterad på att jag inte kan göra allt det som finns i mitt huvud. Jag borde njuta av det enkla att faktiskt kan vara ivrig.

Och den som vet hur man lyckas med det får gärna komma med tips, för jag är helt klart inte alls bra på det!

No comments: