24 October 2010

On a positive note

Något kul ska jag väl få mig urkakkat här också!

Dethär är lönngolvet som vi ska peta in i alla sovrummen. Det såg så mycket mer levande ut än en enfärgad matt ask eller björk så vi föll för det direkt.

Här är krabatens tapet. I verkligheten är det alltså en 7 cm mellan prickarna...

Och denhär ska installeras i vardagsrummet.

Vår egen sovrumstapet hittar jag inte ens på webben, men den är vit med smala assymetriska ränder i grått, gråbeige och silver. Rätt diskret.
I gästrummet blir det en enfärgad varmvit, nästan gulaktig tapet som går ton i ton med golvet. Vi funderade på en bård, men lämnar det tillsvidare då man inte vet om det ändå blir barnrum av det i framtiden :P

Och nej, jag får ännu inte in bilder från webben hit utan att spara dem via datorn och det orkar jag inte.

3 comments:

Kamomilla said...

Det blir jättefint!
Glad att du läste min hälsning, skönt att du vet vad det är. Det är lättare att få hjälp. Jag hoppas bara att du inte kommer till den läkare på hvc som jag träffade och som två gånger gav mig kortisonspruta i benet fast jag hade diskbåck. Han som upprepade gånger bara sa att ja- inte vet jag vad jag ska göra med dig... Kiva va?
tror han hade nån egen burnout...

Anna said...

Tack, jo det tror jag med! Att det blir fint sen när allt är uppe.

Jo, det är skönt att veta vad det är, visst oroar jag mig i onödan för det, men det är ändå bättre att veta att jag inte MÅSTE ta oron på så stort allvar. Jag har telefontid till läkaren om ett par timmar (ville inte säga till hälsosystern som bokar tider exakt vad det var fråga om...).
Jag har hört om de gamla sura läkarna på hälsocentralen jo, som slutade bry sig om vad de jobbar med redan för flera decennier sen...
Hursomhelst, just nu har jag kontakt med en ung kvinnlig läkare som verkade mycket mera sympatisk än de andra jag träffat där, så jag hoppas på att inte få en kortisonspruta i hjärnan i alla fall...

Anna said...

Sådär, jag ska på dejt med läkaren imorgon och både få magsyrehämmande av nåt slag mot magontet och bokat tid till en psykolog.
Det kanske ordnar sig!