22 September 2010

Massusad

Läkaren ringde, konstaterade, frågade, hummade, hummade lite till, föreslog och så fick jag remiss till privat massör.

Och eftersom jag redan hade tid bokad joggade jag direkt dit. Fysioterapeuten konstaterade att man visst kan känna sig som jag om man är spänd, så hon bad mig vrida och vända lite på mig för att titta på mig. Du är ju en såndär jätterörlig människa konstaterade hon småskeptiskt.
Sedan kände hon på mina muskler. Jo, du är faktiskt jättespänd konstaterade hon.

Jag mådde som en prinsessa när jag gick därifrån. Och nu är jag typ nästan lika spänd igen...
Men mera nästa vecka! Underbart klämkläm!

Ajjo, och blodvärdena var så bra de bara kunde vara, jag tror aldrig jag haft så bra Hb som jag har nu!

2 comments:

RockMom said...

Hur högt är ditt hb då?

Jag har aldrig haft så LÅGT som nu, och då är det ändå 115...

Bra om dina problem "bara" beror på att du är spänd. Ändå lättare att åtgärda än nåt mera allvarligt

Sköt om er!!

Höperöt said...

Det låg på 137, sådär på gränsen till att vara dopad :P

Jag fick också käka lite järntabletter där i nåt skede och då var det ju bara en filur som skulle ha näring, så inte förvånande om du börjar ha lite lågt!

Ja jag hoppas allt ska reda upp sig nu bara jag får springa några gånger till och hälsa på fysioterapeuten. Och få lite avslappningstips...