07 July 2010

Det är (nästan) inte sant!

Det är bara en eller två lådor kvar att packa upp, resten är på sina platser, så även om stället är i behov av en storstädning och vi har ett par extra stolar i hörnen då vi ännu inte bestämt oss gällande vilken uppsättningn vi ska ha är vi snaaart nästan klara!

En annan sak som nästan inte är sann är det senaste besöket till barnaråddgivningen.
Den minst sagt gammalmodiga tanten spärrade upp sina blå vid måttbandet och ubrast förtvivlat "Men han har ju krympt!"

Men föri h*****e (krabaten läser, så jag ids inte skriva alltför tydligt) praktikanten som mätte senast avläste ju på andra sidan centimeterstrecket! Vad är ni riktigt för några precisionssnillen som jobbar här???

Okej, det sade jag inte (och jag höll mig för skratt ända tills vi kom hem också) det lär nog ta några år innan hon går i pension ännu så bäst att hålla god min, men jag föreslog snällt att praktikanten avläst fel. Hon måttade tre gånger och resultatet blev tills lut att han vuxit 1,2 cm på fyra veckor, ingen korgbollsspelare, men han krymper ju inte direkt.

No comments: