16 June 2010

Dom kanske nöjer sig med öl?

Vi flyttar om två dagar.
Tekniskt sett borde jag panikartat packa allt vi har och äger i lådor just nu eftersom sambon är på lång jobbdag idag igen och packat ska det bli hursomhelst.

Som den skarpögde gissat gör jag ju inte det just nu utan jag sitter framför datorn. Och googlar recept. Vi kommer att ha en massa glada flytthjälpare, släkt och vänner, som även kommer att klara av att packa lite saker, så därför orkar jag inte ta stress över packandet.
Men en massa glada hjälpande händer ska förstås bjudas på flyttmat.
Därför sitter jag nu och googlar på "goda och snabblagade recept för flyttarbetare". Det ger inte så många träffar. Det ger inte "snabb och enkel mat föri sjutton!" heller. Tips emottages med tacksamhet.

Kanske jag borde nöja mig med grillkorv och potatissallad som jag tänkte från början. Går snabbt att laga och förbereda och kan ätas från papperstallrikar med plastbestick.
Annars skulle jag gärna göra klassikern flyttgröt, men den passar så dåligt ihop med den klassiska flyttölen fick jag höra.

2 comments:

M said...

Tänkt posta kommentar igår, men så kom Han hem å va butter å allt blev på hälft. Tyvärr är svaret ja. Korv, potatissallad å öl duger. Vill du vara mer virtuos köper du hem smördeg och så ett paket salsa (GoGreen majsbön-mix - steget högre är att göra den själv av kidneybönor, majs, vitlök och tomatsås som ska puttra runt i en kastrull en stund). Sen klickar du ut din salsa på dina smördegsskivor, vänder ihop till små trekanter och har piroger. Annat snabbt och uppskattat är salta muffins. Samma princip, men du behöver googla ett recept. Till detta gör du en basic sallad av ett isbergssallatshuvud, en drös tomater och så en burk marinerade oliver.

Allt BORDE gå att få på lokala Sale, men man ska aldrig lita på em. Speaking of which ska jag snart cykla iväg och handla i nordanvinden. God flyttlycka!

Anna said...

Ah, jo på hälft blir det ibland.
Det låter helt omnomnom, med smördegsknytena menar jag, men vi var redan och shoppade all så det får bli vid nästa flytt!
Nåja, tomater, isbergs samt oliver och feta blir det hursomhaver :)

Thanx! Vi får se hur det urartar sig i morgon, jag har en fiilis av att vi borde ha packat mera på förhand, men nåja, vi får många hjälpande händer hit :)