18 April 2010

Söndag schmöndag

Dagen börjar med en halvlång sovmorgon (attans Millenium som håller mig vaken på lördagkvällar, nåja, bara ett avsnitt kvar).
Sedan märker jag att jag har nåt som ser ut som herpes på läppen och får därmed inte nosgosa med krabaten tills det är borta.
Katten som vi vaktar är sällskapssjuk (för en gångs skull) och vill bli kliad, jag är snäll och kliar tills jag kommer ihåg att jag är allergisk.
Kort därefter nyser jag så att krabaten vaknar och ger mig en Mycket Liten Men Mycket Förebrående blick. Han som sover förmiddagslur brevid mig i soffan.

Tack för gnällutrymmet, nu ska jag ut till dethär:



Lika så bra att vaknade nu förresten, en liten matslurk bara så klär jag på honom och så får han komma med ut till andra sidan fönsterrutan med mig!

No comments: