17 April 2010

Booooooobies

Om jag var überlycklig i tisdags var jag trött som en apa både onsdag och torsdag och undrade vad sjutton jag riktigt var så upphetsad över dagen innan.
Nej inte krabaten! Man BLIR trött när gubben har på väckning 5:15 och har en rätt högljudd väckning och i samma rum som en själv och en morgonpigg krabat dessutom...
Men jag kan ju alltid norpa hans telefon byta ut hans väckning mot en tyst och barnvänlig en :P

På tal om barnvänligt så börjar jag inse att när krabaten övar sig på att föra ljud och jag försöker låtsas att det låter lite som han försöker få ur sig ett "mamma", så försöker han egentligen säga Booooobies.
Jag använder det ordet oftare än mamma tror jag.
"Är du hungrig? Vänta lite så får du boobies!"
"Nej nu är det så kallt så jag får ont i boobisarna."
Alternativt:
"Du bryr dig nu bara om mina boobisar"

No comments: