30 March 2014

En riktigt bra dag

Med risk för att att låta lite väl sirapsdrypande måste jag säga att att det har varit en av de skönaste söndagarna på länge. Och en dag då jag tillbringat så mycket tid utomhus att man får gå tillbaka till september.
Lite morgontrötta var vi på grund av tidsomställningen inatt, men hela familjen skramlade ut på trappan nån gång där lite efter nio och satte igång att pynja i hyreshusets trädgård. När klockan närmade sig elva blev det pizzarester från fredag kväll och kaffe på trappan i solen. Sedan blev vi ute ett slag till innan jag gick in för att lugna ner knattifnattarna och förhoppningsvis få dem att sova lite. Medan de sov hade jag inbokat en promenad med väninnan.
Och på kvällskanten ännu en liten promenad med knattarna själva, men den slutade nog med att jag fick kånka den lilla filuren på ryggen sista biten hem.

Riktigt perfekt skulle det ha varit om inte dagen gått åt till att kämpa med den attans allergin. Jag har envisat mig med att vara ute i solen och vinden, men attans att jag har förbannat mina kliande ögon, rödflammiga kinder och nysande. Nu blir det en rejäl hårtvätt innan jag får lägga huvudet på kudden.
Dessutom skickade jag iväg sambon på jobb till båten igen i eftermiddags och tanken på att sköta vardagsruljansen en vecka igen är ju så där lagom lockande.

No comments: