27 May 2013

Många järn

Tillvaron snurrar på så att jag håller på att bli yr.
Imorgon ska jag upp tidigt och smita iväg på arbetsresa innan klockan sju. Det lär inte bli den sista för i sommar. Sambon är borta, men farmor kommer och äter frukost med knattarna innan de ska till dagmamman. Mammasamvetet mår som det mår, men tanken på att göra bra ifrån sig på jobbbet lockar.

Samtidigt ska det finnas mat på bordet för imorgon så just nu står en paj på spisen och svalnar. Samtidigt som jag borde föra ut roskisarna och packa egen kasse och dagiskassar för imorgon och skriva instruktioner och...
Om jag inte tränar idag beror det inte på att jag inte orkar, det beror helt kort och gott på att jag inte har en chans att hinna. Nu yra vidare och sedan försöka somna snabbt. (Hah, som om att det brukar lyckas om man härjar på just före man ska sova!)

No comments: