26 May 2013

Detta har hänt:

Datorn satte in en liten strejkattack, min frånvaro från internet har med andra ord varit högst ofrivillig. Jaja, jag får väl föra den på service då i alla fall.

Jag orienterade och jag kan bra tänka mig att göra det igen! Kanske lite lugnare tempo och njuta mera av naturen än att jaga en bra tid. Eller, kanske jag vill jaga tid, men senare, när jag känner mig van vid kartläsandet och arrangemangen och allt däromkring...

Jag har jobbat senare dagar (banktider) och undrar om jag nånsin ska vänja mig vid att komma hem senare än vanligt och laga mat och hålla hungriga barn på bra humör samtidigt. Börjar redan överväga att ändra matrutinerna helt. Dvs istället för middag när vi kommer hem och kvällsmål sjutiden så tar vi frukt när vi kommer hem och äter ordentlig middag först efter sex, skulle fungera bra som sommartidtabell om ni frågar mig!

För att göra vardagen riktigt smidig för mig har gullungarna sett till att jag bara fått en fem-sex timmar sömn de senaste tre nätterna. Idag hade jag egentligen planerat in träning, men lyckas jag inte ta en ordentlig tupplur i eftermiddag så får jag nog skippa det. Det finns de som seglar igenom vardagen oberörda trots att de blivit snuvade på flera timmar sömn flera nätter i rad, tyvärr hör inte jag till en av dem. Får jag för lite sömn blir jag inte bara psykiskt, utan också helt fysiskt utmattad.Och just nu när jag arbetar och sambon är borta på jobb skulle jag behöva vara någorlunda skärpt på båda planen.
 
(Ändå fick jag inklämt ett gott glas vin med trevligt sällskap igår kväll! Vissa saker är enklare att orka med fast man är trött :) )

Så just nu efterlyser jag bra, aktiverande barnsysselsättningar, som de kan ägna sig åt medan jag själv kan sitta ner och återhämta mig lite. Tips?

No comments: