13 April 2013

Kamomillte och vitlök

Jag drabbades av precis samma sak för nästan ett år sen. Jag hade varit ute i vårvädret och motionerat lite hårdare och så satt jag med förkylning och feber efteråt. Och precis samma sak har hänt nu. Jag har varit ute och svettats i vårvädret och fått kallt om vartannat och nu sitter jag här med snoren rinnande och öronen täppta.
Och det mest störande är det att jag faktiskt varit ute och motionerat, tränat lite muskler och powerwalkat och blivit svettig och det är så sorgligt att nu när jag äntligen kommit igång så smått med tränandet igen så får jag ta paus.
Extra sorgligt är det för att det sedan förra sommaren, då när jag fjantade av och an på holmen, har lagt sig ett par kilo till på min kropp, så nu när jag äntligen var på hugget med träningen igen slutar det i snor och frossa. Nåja, det är bara att fortsätta så fort jag är frisk. Eller rättelse - det är bara att fortsätta när jag är frisk och när knattarna blivit friska, blir jag sjuk blir de, enkel logik.

En annan sak som irriterar är att vi har konsert med kören imorgon, så just nu gör jag mitt yttersta för att inte tappa rösten också. Varmt att dricka och vitlök för både utvärtes och invärtes bruk, men jag förbereder mig sådär smått för att få skippa den biten i morgon i värsta fall.

2 comments:

sarai said...

Nå men äsch då. Blås vitlöksångor på ungarna ifall de skulle hållas friska. Kramar!

Höperöt said...

Blåser och smyger i dem vitlök i form av "lite" kryddiga köttbullar (dom klagade inte i alla fall utan åt snällt).
Tyvärr uteblev konserten, men lika så bra, det skulle ha varit 21 damkorister och en kråka på scen i så fall! Kramar!