03 December 2012

Kryck- och protesavdelningen

Hade tänkt skriva ett fint 10-måndaders inlägg om filuren i fredags, men så drunknade det i helgsysslor och så blev vi flunssiga och dit for det.
Så i korthet: Filuren,10 månader, är en galet solig och glad kille, de få gånger hans humör blir nyckfullt är när det går för lång tid mellan måltiderna. Då kan han stå och dra mig i byxbenen vid spisen och gråååta. Han är mycket fysisk, älskar att gosa, dra mig i håret och smaka på mig. Han sover bara en gång på dagen, men sover en 2-2½ timme i stöten då. Han fick äntligen igång krypandet och kryper fram som en raket, han ratar gåvagnen, men leder runt plasto-mopon runt hela huset och vinkar glatt från andra ändan korridoren när han kommit sig ända dit. Vi har fått barrikera tulikivin om vi eldar i den när han är vaken och dörrarna till vessan och tamburen är alltid alltid stängda (annars skulle han hastigt bränna sig eller provsmaka toaborsten.

Krabaten är lite småfebrig ännu idag, men börjar bli bättre, filruren snorar, jag har sjuk hals och dessutom var jag fem före att stuka foten riktigt tokigt igår. Jag skulle gå ut på en rask promenad under buu-klubben och hann bara till den upphöjda skyddsvägen innan foten gled och vek sig inåt med ett knaks. Jag haltade hem och förbannade min oförsiktighet. Men jag hade tur, jag är blå och öm runt fotknölen, men det svullnade aldrig upp och går bra att gå på bara jag inte snurrar runt för fort.

Det om det, nu ska jag fortsätta med pysslandet :)

No comments: