02 November 2012

BB-kväll

De tråkiga nyheterna är att filurens nagel som hamnade i kläm under storebrors dörr inte är i bra skick, så vi får fara och visa upp mininageln för läkare i eftermiddag. Stackars liten, mammasamvetet sitter också i kläm, men jag tröstar mig med att han inte verkar ha överdrivet ont av det i alla fall. Sådär som en en bisats så är jag galet kär i joursjukvården här på orten när man får läkartid samma dag, visst är det lite köer ibland, men ingenting jämfört med joursjukvården i min hemkommun där man kunde, och kan, få vänta timtals trots att man meddelat på förhand.

De goda nyheterna är att läkarkollen är så tidigt på eftermiddagen att jag inte missar en kväll på egen hand med sambon. Han överraskade mig med en kväll med Bio och Barnvakt här tidigare i veckan :)
Precis vad jag behöver just nu!

2 comments:

Anonymous said...

Haha, jag läste först att du var galet kär i Joursjukvårdaren så jag fick gnugga mig i ögonen och läsa om det ett par varv före budskapet gick fram. Men synd om lilla nageln på lilla fingret :(

Ska ni och kika på 007?

Syster "fnittrar åt felläsningen" yster

Höperöt said...

Haha, ja hon var ju rätt sympatisk dendär tanten bakom disken igår, men galet kär, njää...
Och tyvärr falnade kärleken en aning då jag fick sitta och vänta i nästan en timme medveten om att varnvakterna hade kommit och jag skulle missa middagen om vi skulle hinna på bio :(

Men jepp, vi kikade på 007! (Och jag åt smörgåsar i bilen)