08 October 2012

Vad gjorde du med älgen på hälgen?

Nåja, så mycket gjorde vi inte med den. Det var snarare den som tog vår gräsliga fotbollsplan i besittning och käkade på krikonträden.

Bildkvaliteten är som den är med nokia genom fönsterruta. Fjolårskalv, tjur troligtvis, och inte det minsta rädd, vi promenerade förbi 15 meter längre bort och den bara kikade lite nyfiket.

Så funderade jag på att ta en fotoserie med temat "ränder", men gav upp efter första fotot på grund av bildkvaliteten.


Men trots yllesockorna fick jag värsta frossan och nästäppan igår kväll. Sådär bara, ena stunden var jag frisk och nästa var jag dunderförkyld. Eller så var det så att jag äntligen satte mig ner i soffan och gav mig tid att känna efter.
Så nu ska jag fatta dagens svåra beslut. Gå ut till parken med knattarna och frysa och snörvla eller bli inne och se på medan de sakta river huset? Lugna lekar verkar liksom inte finnas på alternativslistan för dehär två!

No comments: