10 October 2012

Rent teoretiskt

Nu är det så att jag har en kompis vars gubbe vill sälja träprodukter och repslöjd på en julmarknad nära dig. Och denhär kompisen funderar på att hoppa in på ett hörn och kanske sticka eller virka lite grejjer. Typ pannlappar och sånt. Säljer det? Eller borde hon sticka mera spännande grejjer, pulsvärmare och halsdukar i färgade mönster eller spetsmönster eller så?

Jag, ehm, min kompis alltså, undrar bara, sådär, om, i teorin...

(Jaja, jag har lite tid över och hjälper honom redan med reparbetena, jag kan nästan tänka mig att göra allt förutom raggsockor för de säljs redan i parti och minut där)

5 comments:

Pia said...

Absolut pulsvärmare! H: en som söker fina och sköna pulsvärmare och inte kan sticka eller virka.

Kamomilla said...

Alltså rent teoretiskt så är det väl rätt så inne med stickade stövelmuddar med små roliga detaljer som luddkant, virkad spetskant eller annat?? Indiska hade många varianter. :)

Kamomilla said...

Men sådär annars så vet man aldrig. Sålde betonggrejs och sånt då ett år, och det var ingen hit, medan knäckebröd gick som smör i solen..

sarai said...

Pulsvärmare, påsvantar, halsdukar - med något litet extra. Värmare/vantar med spets/flätmönster, tunna spetshalsdukar... jag vet inte, smit in på bibban och kolla någon modeblaska eller två? =)

Höperöt said...

Tack för tipsen :)

Jo, jag är fullt medveten om att man kan sälja en handfull grejjer och man kan sälja bordet tomt, helt beroende på!

Jag har för mig att randigt och grafiska färgmönster håller på att bli inne nu igen, men så tänker jag också att klassiskt och enkelt alltid säljer, kanske inte bäst, men det säljer något i alla fall, så jag tror att jag väljer mest åt det hållet.