17 April 2012

Ett samtal senare

Har hållit på att få flipp de senaste dagarna, jag är ännu långt i från uteskick (århundradets segaste flunssa säger jag bara!) och så har dom varit sjuka hos dagmamman. Igen.
Det skulle vara en sak om det skulle hända en gång per termin, men då det är en sjukdom i månaden, (farmor har fått hjälpa till en hel del under våren!) så är det för mycket!
Inget illa om dagmamman, hon är jättetrevlig och bra, de är bara så lättsmittade.

Hursomhelst, äntligen tog jag tid och ringde och kollade upp en par saker med dagvårdsledningen här i stan.
Sådär i allmänhet har de som har dagvård 10 dagar i månaden möjlighet att kompensera för frånvarodagar orsakade av sjukdom hos dagmamman senare i månaden, vilket innebär att de inte har rätt till reservdagvårdsplats de dagar egen dagvård inte kan ställa upp.
Men det är ett specialfall just för oss eftersom dagmamman väljer dagarna och vi har inte möjlighet till kompensation andra dagar i veckan (hon slutför studierna), så måste vi få kompensationen från annat håll.

Puh! Hela våren har jag morrat över det köckiga systemet, men nu löste sig allt! Låt så vara att jag är hemma de flesta dagar, låt så vara att om jag är frisk och sambon hemma spelar det inte så stor roll, men faktum kvarstår: Vi betalar för 10 dagar i månaden och då är det det vi borde få!

*Slår ett slag för konsumenträttigheterna*

No comments: