19 March 2012

Från dammsugning till buskknips

Så meddelade dagmamman att det är febriga och jag fick lägga dagens wild and crazy-planer på hyllan. De innehöll så vilda saker som dammsugning och att plocka fram symaskinen!

Dammsugarn är fixad, den hade bara stopp i slangen och är som ny nu igen. Sedan har jag alltså fått ett bebislakanstyg av en kompis (något 80-talistiskt, men inte titta given häst i munnen) och tänkte hastigt snurra ihop ett lakanset eller två av det, men de planerna gick alltså om intet.

För att göra det hela riktigt underbart så sammanfaller dagmammans sjukfrånvaro med en tankningsperiod från filurens sida, han har ropat "mamma huuuungrig", fast på bebisspråk, med två timmars mellanrum sedan middagen igår, så jag känner mig lite mör i hjärnan. Nåja, vi kastar omkull planerna och börjar från början igen:

För att få Krabaten avmotionerad och Filuren att sova lite längre än två timmar i taget satsar vi på mycket utevstelse istället, så nu har jag vilda planer på att hinna beskära vinbärsbuskarna ännu idag!

2 comments:

Kamomilla said...

Inte så lätt alla dagar, att hålla fast vid vad man tänkt göra..

Höperöt said...

Nej, och idag skiner solen så fint så det känns eländigt att dra fram dammsugaren inomhus. Å andra sidan börjar jag just nysa av dammet så nu ska här fixas!