13 February 2012

Shopping

Eftersom det blir mycket hemmasittande just nu, blir det också lite mera tid framför datorn. Och då blir det en massa surfande på saker jag vill ha/kan tänka mig att köpa.

DVD åt krabaten som ännu inte glömt julkalendern (och så börjar jag vilja slippa bort från mumindalen en stund)


Linnegardiner till vardagsrummet (från H&M).

Och tja, just köpte jag faktiskt en grej till mig själv. Ett mönster som mycket möjligt kan bli 60-årspresent till min mamma, jag har varken garn eller tidsplanering på klart. Igår hade jag t.ex. en halv timme egentid på kvällen (går och lägger mig redan nio för att få tillräckligt med sömn). Få se om jag tagit mig vatten över huvudet nu...


Men faktum är att jag har råd. Det är bara att konstatera, med mannen borta ur huset går det en fjärdedel av normala matkostnaderna. Så lite bil som jag kör ligger bensinkostnaderna lågt och diskmaskinen körs plötsligt med två dagars mellanrum. Dessutom har filuren äntligen slutat med sina bajsmaraton så nu är vi nere på en 6-8 dagliga blöjor, så som jag minns det med krabaten också, skönt!

No comments: