14 February 2012

Att tänja på reglerna

Att låta någon titta på barn-tv onödigt länge. En timme är absolut max i vanliga fall för den lille tvååringen.

Att muta med favoritfilen och ett kex till kvällsbit. Nåja, det finns ohälsosammare mat, men det finns stadigare kvällsbitar också.

Att droga sina barn inför natten. Sort of.
Den äldre har en ny tand på väg och har man upprepade gånger klagat på ont i munnen under kvällen kan en Panadol innan läggdags göra att man sover bättre hela natten igenom, fast jag inte tycker om värkmedicin i onödan *hoppas*.
Den lille drogades med naturligare metoder. En extra tur via mjölkfabriken fast han redan såg rätt sovfärdig ut, så sover han också bättre och längre.

Att ge sig själv lite extra choklad såhär på kvällen, så sover jag kanske bättre ;)
Jag har släppt alla hämningar gällande sockret efter förlossningen, men nu börjar det vara dags att se över vad jag slänger i mig igen, fyra veckor kvar till efter-socker check.

Allt för att slippa anstränga sig och förhoppningsvis få sova mera än fyra timmar inatt. Jag är tröttare än tröttast, men nästa natt, äntligen, borde jag ha en till vuxen i huset igen som kan hjälpa lite.

No comments: