02 January 2012

2012

Såhär en evighet efter alla andra vill jag bara konstatera att nyårsafton kom och gick, en av de "pakkohelger" på året som jag trivs allra sämst med eftersom man BORDE fira på nåt jättespeciellt sätt. Vi firade som vanligt, åt mat, eldade ett par sprakastickor med krabaten, tittade på grevinnan och betjänten, spelade sällskapsspel, stöpte nyårslyckor och skålade! Och helt personligen väntade jag på 12-slaget så att jag skulle få gå och sova...
Och jo, menyn var lyckad, efterrätten blev sist och slutligen hemgjord glass, jättegott, måste göras om snart!

Idag håller jag på med en massa andra nyårsritualer:
-Riva alla äldre-än-fem-år-gamla viktiga papper
-Fylla i den nya familjekalendern
-Lägga upp nån slags plan för året. Jo jag blir hemma, men lite koll på vad vi tänkt och funderat är ju inte illa!

Och den nyaste av alla traditioner:
-Planera födelsedagskalas till slutet av veckan. Krabaten blir 2 år gammal, så nåt jättekompiskalas blir det inte, jag tar mig till och med friheten att själv bestämma vad som ska ätas i kakväg, men det skadar ju inte att handla och baka lite på förhand heller!

OM jag skulle avgett nåt nyårslöfte så skulle det ha varit något i stil med att koncentrera mig mera på mig själv och vad jag vill och hur jag mår.
Det låter egoistiskt, men med två små i huset tror jag att man faktiskt kan behöva påminna sig om det mer än en gång per dag!

No comments: