12 October 2011

Shoppingsällskap

Jag skröt i något skede med att Krabaten var ett sånt bra shoppingsällskap. Jag ber om att få äta upp min egen hatt.

Ikväll skulle vi baka jag och Krabaten, både bulla och semlor, eventuellt göra lasagne inför morgondagen också. Men först skulle vi till butiken för att shoppa bakingredienser. Vi hann förbi äpplena, gurkan och tomaterna innan Krabaten skulle ur vagnen, slog till appelsinerna, slickade på ett päron (som jag köpte, oroa er inte!), skuffade vagnen in i en stapel av äppellådor medan jag vägde päron, rusade i 100 km/h genom mellan butikshyllorna och avslutade spurten med att kasta sig raklång på golvet och ligga och skratta tills han blev upplockad. Cirkusen fortsatte en god stund, varvat av famnbärande och protester, slutligen gick han med på att jag bar honom så skuffade han vagnen. Det tog ett antal minuter innan vi var ute ur butiken så att säga.

Till hans försvar måste jag dra mig till minnes att vädret gjorde att han inte varit ute idag och att han varit hos fammo istället för att härja med resten av busarna hos dagmamman, så energinivån var väl lite annat än vanligt, men när det gäller kreditvärdigheten i butikssituationer får han underkänt!

Summan av kardemumman: Det blev sent, nåt bullbak blev det inte och lasagnen för imrogon kan ni glömma. Jag väntade med spänning på att han skulle somna så att jag skulle få slänga mig i soffan med en näve Pollyn. Rågsemlor har jag däremot på jäsning och tänker härmed se dem som dagens bedrift!


Eller kanske att komma ut ur butiken levande ändå var en något större bedrift....

No comments: