28 October 2011

Lottovinst, tack!

Enligt ett rykte klarar man sig bra med en enkelvagn och en bra bäranordning (eller en pulka, vintertid) om man har syskon med två års mellanrum.
Enligt ett annat lönar det sig alla gånger att skaffa dendär syskonvagnen, speciellt om man inte har tillgång till bil alla dagar. Speciellt om man inte bor helt nära centrum.

Och jag kliar mig i huvudet och funderar om jag ska försöka smita undan med en billig lösning (fast mera svett), eller om jag ska satsa på en bra begagnad syskonkärra och tuta runt i skogarna med den. Inte för att jag tror att Krabaten behöver sittplats så långa sträckor i vår längre, men för att jag tror att det är 100 gånger lugnare att veta att han sitter där han sitter än att han joggar iväg ut i trafiken mitt i allt om man inte befinner sig i skogen utan på en gata. Vi snackar alltså en investering vi kommer att ha nytta av i max ett år.
Faktum är att vi har en gammal brio-tvillingvagn, men den är en såndär med gemensamt ryggstöd, så den har vi inte nytta av förrän tidigast nästa höst.

Om jag däremot vinner på lotto, då blir det en sånhär.

2 comments:

RockMom said...

Finns de inga syskonsitsar längre? Såna som fanns då mina äldre var små, som man bara liksom skruvar fast på liggvagnen...
Praktiskt och billigt. Hade jag fast det var tre år mellan mina

Höperöt said...

Om jag har förstått rätt så har de flesta dragits bort av säkerhetsskjäl. Emmaljunga lär ännu ha kvar sina, men då vi inte råkar ha just nån sån vagn från förut så blir det dubbel investering att köpa en sån...