20 September 2011

Godisstrejk.nu

Ujuj.
Jag tänkte äta billigt och hälsosamt nu i veckan. Så jag köpte grötflingor och sylt (äppelmos utan tillsatsämnen) till lunch och yoggis till eftermiddagarna. Nåja, jag vet att jag inte hålls jättemätt på gröt från förr, så varför skulle jag göra det när jag är gravid?
Med följden att jag MÅSTE köpa ett litet snäck på väg till bussen. Och förstås blev det lilla snäcket choko.
Med följden att jag somnade på bussen och ändå hade darriga knän och noll energi då jag kom hem med krabaten och då ännu skulle hinna svänga ihop nån slags mat för att överleva.
Med följden att jag varit död i två timmar efter maten.

Uff.

Okej, det kan ju vara hemoglobinet som plötsligt börjat spöka. Men redig måltid utan karkkipauser är nog mera melodin än fyrflingsgröt och panikhunger sedan, åtminstone nu för stunden.

No comments: