05 August 2011

Ssschhh...

Jag sitter och smygbloggar på jobbet i tysthet i väntan på att några prover ska ligga i ett värmeskåp tillräckligt många minuter.

Dessutom smygäter jag godis.
Jag vet inte när jag senast har köpt lösgodis. För tre år sedan kanske? Tänk nu på alla ungar som går och nävar i dedär godislådorna och alla E-koder och framför allt, hur lockande det kan se ut men hur lite det egentligen smakar.

Nåja, det glömde jag helt bort idag när jag gick förbi godishyllan i butiken.
"Jellybeans!" skrek min reptilhjärna. "Och vingummin!"
"Men..." försökte jag protestera.
"Jellybeans." påstod reptilhjärnan bestämt.
"E-koderna då..." sa jag lite lamt.
"Jellybeans." bestämde reptilhjärnan.

Äh, det var ju ändå på översta hyllan, så om man stuntar i E-koderna har i alla fall inga barn nått dit upp och kladdat. Eventuellt har där gått förbi nån lång gammal herreman och nyst...

(På allmänhetens begäran :P
Hmmm.. Okej, note to self, håll streckgubbarna enkla. Jag är ingen serietecknare.)

1 comment:

Kamomilla said...

Vilken smygis du är! :)