19 August 2011

Saker som jag har svårt för

I morse stod hon vid trafikljuset på andra sidan gatan, en mamma, kanske några år yngre än mig, med en liggvagn framför sig.
Hon stod kvar när ljuset slog om till grönt och fipplade med något i sin väska. Min ovana trogen vände jag lite på huvudet för att kika mot vagnen och se om där fanns nån riktigt riktigt liten. Ett par små vita sockor som vippade, men mera hann jag inte studera innan jag insåg vad mamman grävt efter i sin väska.
Tändare och tobak.

Sedan dess har jag tänkt på små vita sockor som sakta färgas gulbruna. Attans att jag inte gick lite långsammare så hade jag kunnat ge henne en riktigt skitin blick i alla fall!

2 comments:

Anonymous said...

Jag brukar reagera på exakt samma sätt, hur kan man bara göra så mot sitt barn!
Maj

Höperöt said...

Låt så vara att det var utomhus och att jag inte vet om hon ammar eller inte, men med den info vi har om nikotin idag så skär det sig nog i mina ögon ändå. Uj.