13 May 2011

Slut på fitterierna

Jag måste säga att jag varit ptroligt nöjd hittills med blogspot och inte har jag mani på att blogga varje dag, så ingen fara på taket, men två dagar är ändå liiite väl lång tid att lämna sina användare utan möjlighet att använda sin produkt...

Sonen har börjat härma ord. Idag sade jag nalle och direkt kom ett lite vingligt nAlLE ur hans mun. Inte lyckas det varje gång och det märks att han ibland blir riktigt frustrerad när han inte kan förklara vad/hur han vill så att jag förstår, men det kommer nya saker ur honom varje dag.
Och därmed är det svärordsförbud här i huset. VitTU är nämligen inte lika gullit ur en ettårings mun som nAlLE. Jag kommer inte att ha problem med det och sambon kommer att klara sig bra sådär till vardags. Men sambon har bekanta som har rättså kryddstarkt ordförråd och när han umgås med dem begagnar han sig av detsamma. Vi ska se hur ofta jag får hålla för den lilles öron eller ropa ett cencurerande *piiiip* nästa gång gufar hälsar på ;)

2 comments:

RockMom said...

Mina tonårssöner har lovat att de skall sköta om det här med att lära tvillingarna alla svärord de kan..Så här lär vi inte slippa undan ;)

Håller med om att det var jobbigt med bloggstrul i 2 dagar :(

Höperöt said...

Haha, Nej att slippa undan räknar inte jag med heller! Jag bara försöker dra ut på det liiiite :)

Jaa, som sagt, jag dör inte om jag inte får blogga, men lite tråkigt har det ju onekligen varit!