16 May 2011

Man får det man ber om, del 2

Och för att jag klagade över att bli lämnad ensam med sonen inne i regnet några timmar igår slog karmapolisen till och gav mig mera av samma medicin.

Sonen kändes lite varm och gnällig på morgonkvisten så jag avbokade dagvård och jobb. I skrivande stund är han hes, trött och hög på värkmedicin, under dagens lopp har han dessutom hunnit gå igenom alla stadier från smågnällig, helt feberavdomnad, till febrilt feberyr, storknande/rosslande och genomsnorig.

Imorgon ska jag i alla fall få en stunds ledighet, sno bilen och åka på äventyr i skärgården. För att dra ut en visdomstand. Suck, jag och karma är inte överens just nu.

Tips på goda gärningar som man kan utföra instängd i ett hus med ett sjukt barn för att höja karmat tas gärna emot!

No comments: