02 April 2011

Tråk-lördag

Jag tycker på riktigt inte att man borde vara så otacksam som jag är idag. Men nu är jag bara det. Punkt.

Jag är trött efter ett par extra vakna timmar inatt med en son snurrandes mellan mig och sambon i sängen utan någon orsak. Kaffet som jag sörplat på förmiddagen för att motverka tröttheten har nu förlorat sin effekt och det enda som kvarstår är en sur mage som är stor som en ballong då jag dessutom ätit socker.
Det är lördag och man tänker att det borde vara något att se fram emot, men nej, när vi kom hem från ett iofs trevligt svärföräldersbesök, sticker sambon iväg på jobb och jag plockar ur butikskassen och inser att jag aldrig förr har känt sån avsmak för att hitta frukostgrötstallriken med lite frukostgröt kvar i köket. Skulle vi ha en dörr skulle jag stänga den och glömma att det finns ett rum där bakom. Dessutom är första dagen jag kännt av vårallergin idag trots att det är dimmigt och surt ute för andra dagen i rad idag, om man ännu till får skylla på att man är väderpåverkad.

UJ! (jag bara måste få det ur mig)

Nåja, nu ska jag sluta hasa runt i långkalsongerna här hemma och tänka lite positivt och tacksamt. Jag är trött, men det går att sova bort nästa natt. Vädret kan man inget göra åt, bra att det är dimmigt förresten, för då smälter snön snabbast säger de som vet!
Nu ska jag ta mig ur datorstolen, dra några riktiga kläder på benen, dricka en samarin, plocka undan den eländiga gröten och börja förbereda kvällens middag som blir självfiskad gös från i höstas. Med vitsås. Och jag älskar vitsås så det kan ju liksom inte bli fel!

2 comments:

Kamomilla said...

Skiväder- helt klart. Man blir deppad med mindre alltså. Jag har varit ensam nästan hela dagen och ska vara det imrogon också- och det är bara sååå tråkigt!

Höperöt said...

Håll ut till tisdag, då skulle solen titta fram emellanåt!