18 March 2011

Vill int!

Idag är det en sån dag då jag bara vill dra för gardinen och sitta inne och titta på datorskärmen/tvn. Alternativt slänga disktrasan i bordet, blunda för smutstvätten, ta sonen under armen och hoppa på första bästa flyg till nåt varmt land.

Jag städade undan ordentligt i köket igår - det syns inte längre. Att jag plockade undan i sovrummet syns inte heller och det att jag sorterade alla mina viktiga papper resulterade bara i att jag nu har plats för en massa annat krafs brevid datorn. Leksakerna på golvet tänker jag inte ens nämna. Att jag blev väckt kvart över sex i morse igen kan eventuellt ha något med mitt humör att göra också... Dessutom jobbar sambon hela helgen så jag har inte så mycket att se fram emot då heller. Det enda jag nu hoppas på är att krabaten inte får sin veckofeber igen, så jag skulle våga bjuda hit någon på besök!

Jag har en sådan lust att bara gå på stan, Helsingfors-stan. Träffa kompisar, shoppa nåt trevligt till våren, ta en latte, äta sallad på Java, ta en öl på en tidig terass, skratta och för en liten stund glömma den värld jag lever i där jag bara slåss mot entropin dagarna i ända. (Termodynamikens andra huvudsats Här, för den som inte gått Oorganisk kemi I)
Men jag har lovat mig själv att innan jag har jobb blir det inga sådana slöseri-resor.

Men nääh, inget blir gjort av att jag sitter här och klagar!
Dags att spotta i näven, dra på sig gummihandskarna och skura vessan, f'låt, Auswitch.

3 comments:

RockMom said...

Det verkar ha varit nåt i luften i morse..här vaknades det åxå efter 6.
Kanske det e våren som kommer? ;)
(försöker tänka positivt...)

Kram

Höperöt said...

Nåja, det började i alla fall bli ljust, så man orkade upp själv alltså!
Men inte skulle jag ju tacka nej till lite mera sova här heller.

Anonymous said...

Nå de e lika bra att skjuta upp det hela, för sååå tidiga terasser finns int som man skulle vilja ta en öl på :D
Lycka till med jobbsökase, hoppas intervjun gick bra på måndag!