29 March 2011

Smart, mycket smart.

Igår var min mage en ballong och jag var allmänt trött och irriterad. En liten släng av förkylning på gång gjorde det inte bättre och i ljuset av en snilleblixt insåg jag att det som kan rädda situationen här och nu är en liten kur av min undvika-socker-och-kolhydrater-diet.

Ett dygn senare sitter jag här och förbannar min egen smarthet. Jag fick mens idag, inte konstigt att magen var svullen igår och förstås är man trött och irriterad om man har PMS kombinerat med förkylning i kroppen.
Så nu har jag fortsättningsvis trött, blodsockret är nere i nivå med knäna och kexena på översta skåphyllan i köket yyyylar till mig att jag ska komma dit och smaka lite, bara ett hörn, bara en tugga bara tre kex...

Jag tänker tyst på beach 2011 och bikinin jag har lovat mig när jag är i skick och biter ihop tänderna. Utan ett kex emellan dem.

4 comments:

Anonymous said...

Kämpa på bara, låt bli snabba kolhydrater... Man vänjer sig nog vid hunger och lågt blodsocker menar undertecknad som just nu kör "fyra dagars" dieten utan fett eller kolhydrater...

Sys

Höperöt said...

Det går! Men det går några dagar innan man är avvänjd. Jobbiga dagar.

H: anonymist kolhydratist

M said...

Sätt ut en tidsgräns till dig, så går det lättare. Inget socker innan påsk. Då har du fyra dagar då du om du verkligen verkligen VILL kan äta socker igen. osv.

H: Vad f*n är det med våra gener?

Höperöt said...

Aha! Så det ligger i våra gener att höra kex?!?