12 January 2011

Is i magen

Igår bevittnade jag något jag aldrig sett förr, en live hockey-match. Ska jag vara helt ärlig så fann jag det lika intressant att studera resten av publiken som att titta på matchen, som annan liiga-sport var den stundvis bra, men stundvis dålig så man hade tid över. Publiken var alltså allt från några månader gammal till silverhårig med käpp. Den var allt från den svalt intresserade åskådaren (vi) och expertkommentatorn som varit med länge (mannen i övre medelåldern bakom oss som skrek order till spelarna) till det tokgalna fanset (de på hemmaläktaren som körde hejarklack och vrååålade när de syntes i kameran).
Dessutom testade vi på en 10-minuters ustpädd öl- och kisipaus. Man hann, men gott var det inte!

Nåt annat man kan säga om ishallen var att där var svalt och att mina axlar var stela som attans i dag. Och att min mage ännu inte tål värkmedicin för fem ruttna ören. Inte kaffe heller för den delen. Jag har nu bestämt mig att ringa läkaren igen, för just nu är min mage (och lite dödsångest som ännu hänger sig kvar, inatt drömde jag att jorden gick under, mysigt!) mitt enda riktiga problem. Vilket är skönt! Men det börjar bli lite irriterane att ha en mage som knappt tål vanlig mat vissa dagar...

2 comments:

M said...

Voi kusini.
Min mage brukar å tåla småsten ena dagen, för att sedan kasta småsten tillbaka nästa. Det är därför jag aldrig ännu behövt överväga en drastisk viktminskning. Hah! Allt har sina sidor.

Men det är lätt att vara cynisk med många års erfarenhet i magfamiljen, å med hälsan i nån slags bättre period. Borde börjar röra på mig och träna på riktigt igen. Saknar det, men saknar motivationen mera.

Hockeyfenomenet är intressant. Jag fryser direkt jag tänker på det.

KRAM

Höperöt said...

Theres somhething about mage...

Ja jag vet inte liksom vad det är med magarna i släkten!
Tyvärr måste jag nu erkänna att jag inte är lika smart som du, eller så är min mage inte lika förvarnande. Men jag äter först som vanligt och sedan en halvtimme senare förbannar jag allt vad mat heter och ångrar att jag alls åt. Borde säkert strama upp mig och hålla hårt på sockerdieten nu igen så blir det bättre!