19 January 2011

Bollen i rullning

Så ringde jag då till jobbet idag. Efter mycket om och men och mentalt förberedande och bollande av telefonen i händerna innan jag fick det gjort, nästan som när jag skulle ringa till min stora kärlek i högstadiet. Hursomhelst så gick det bättre idag än den gången (hans mamma svarade i telefonen...), chefen var helt förstående och tipsade mig om vem i huset jag skulle kontakta till näst.

Bra så långt och efter lite utredande av begrepp och information från mol, så har jag i alla fall en handligsplan. Men den primära tanken är ju att få ett jobb så fort som bara möjligt!
Så nu ska jag fortsätta affirmera och göra lite hemmaträning, äkta pust och stånk med magmusklerna på golvet, något som jag äntligen kommit igång med igen, helt på egen hand och utan nyårslöfte, det ni!

2 comments:

RockMom said...

Jag längtar efter att få börja på med magmuskelövningar jag med..men efter snitt så får man väl nog lov och vänta ett tag...

Lycka till med jobbsökandet!!

Höperöt said...

Tack! Jag kämpar vidare med de finska ansökningarna, puh...

Det är skönt att bara kunna slänga sig på golvet och dra magövningar bara för att man vill och utan gymkort, jo! Sen gäller det ju att komma ihåg det om två dagar och två veckor ännu ;)