11 May 2014

Som en blixt från mulen himmel

Vi latade oss lite i morse, denna mor var lite trött och vägrade komma ner förrän det fanns kaffe och frukost framdukat :)

När vi sent om sider satt och klädde på oss vid niosnåret (ja det är sent för denna familjen). Märkte jag att jag hade svårt att se på ena ögat, som om att jag skulle ha nåt litet skräp där. Men nåt skräp var det inte för det syntes när jag blundade också, fast bländad av solen kunde jag ju inte ha blivit denna morgon direkt...

Tog inte länge att inse att det måste vara något migränaktigt, men skrämmande var det då jag aldrig förr råkat ut för att halva synfältet har ett flimrande disco för sig själv och resten av världen är inte inbjuden. Det höll inte på så länge, men en liten stund senare skickade jag ut sambo och barn och lade mig på soffan med en kudde under huvudet och en på huvudet och försökte att inte tänka på värken för då gjorde det så ont att jag började må illa.
Det släppte som tur efter att jag tagit dubbla panadoltabletter och en eftermiddagslur med den lille och sedan orkade jag börja läsa på:

Orsaker till migrän kan bland annat vara oregelbundna mat- och sovtider. För lite sömn. Stress. Viss mat, så som rödvin och starka ostar. Choklad.

Dessa kan jag lätt pricka för inom de närmast föregående dygnen. Och på så vis blir det ingen större överraskning att detta slog till idag.

Men det kunde ju ha valt en bättre dag än morsdag. Och när jag har bakläxa så jag måste skriva ett par affärsbrev innan examenstillfället på tisdag. Stressen tar inte slut, men det blir nog varken rödvin eller starka ostar på ett tag nu!




No comments: