05 April 2014

En toddy kanske?

Förkylningen som härjat de små killarna hela veckan - storebror har gått en halv dag i dagis denna vecka alltså, sen fick han också feber - har nu hoppat över till mig. Förstås händer det här när pappan och all normal barnvakt är bortflugna över helgen.

Som om det inte skulle räcka är vi mitt uppe i allergisäsongen just nu också, snormängden som produceras i mitt huvud just nu är inte av denna världen!

Men jag tröstar mig med att det ännu inte klår våren för två år sen när filuren var några månader gammal och därmed ammade, pappan for på jobb, jag fick öroninflammation och skötte förutom de egna barnen - en lånehund med feber som jag också medicinerade i två dar innan hundägarna/barnvakterna kom hem.
Överlevde jag det ska jag enkelt överleva det här.

Därför har jag roat mig med att utnyttja youtube för att dels underhålla avkomman och dels för att förkovra mig inom trädgårdsintresset. Jag har redan en massa projekt sparade i huvudet inför den gård som just nu består av lite söndertrasad äng, en massa grus- och jordhögar och en stor djup grop.

Bland annat det här med att föröka rosor genom stjälkskott som man sticker ner i en potatis.

Eller att bygga en terrasserad odlingsbänk för jordgubbar.

Eller en trädgårdsstig belagd med stockskivor av tall istället för de vanliga stenigare och sandigare alternativen.

No comments: