14 February 2014

Gamla kläder och nya kläder

Vårt liv är fullt av bananlådor just nu.
Vi har ännu inte nåt namn på huspappren, men har datum bokat med köparna på banken, så vi packar ihop och stuvar undan och försöker sortera livet i sånt som vi kan behöva under det närmaste 1½ året och sånt som vi kan leva utan. Det gäller att vara rätt sträng för vi ska in på en nästan hälften så stor yta som vi bor på just nu...

Jag har fem kassar med egna kläder som ska till UFF/RödaKorset/Missionsboden. Ett par av dem har varit hopplockade ett längre tag, ett par är hopplockade förra veckan. Och jag FÅR INTE TITTA i dem. För då ser jag den där toppen som jag hade på mig då på den där festen för fem år sen (och aldrig annars)... Och dedär åtta år gamla byxorna som jag tycker om fast modellen nu egentligen aldrig passat på mig och jag har använt dem minimalt...
Hur kan det vara så svårt att släppa något som man ändå haft så lite nytta av och som man aldrig kommer att ha nytta av heller?

Imorgon kommer en dag jag verkligen har sett fram emot!
Inget jobb, inga läxor, inga bananlådor! Vi ska ha tjejdag jag och mina brudfrämmor. Jag har bokat in ett par tider för provning av brudklänningar och lunch på stan och brudfrämme-klänningar och så pyssel och skumvin hemma sedan efteråt.
Bättre än julafton!

No comments: