11 September 2013

Första-gången-upplevelser

Idag har jag för första gången varit på föräldramöte till dagis. Vilket var en helt trevlig upplevelse i sig! Det enda jag saknade var lite mera tid för att bekanta sig med de andra föräldrarna, det hinner man inte alltid med så mycket som man vill då man har ett barn klängande runt halsen och ett annat som vägrar komma med hem på eftermiddagarna och så... Tyvärr drog det ut på tiden och jag är oändligt tacksam att svärföräldrarna ställer upp sådana gånger då deras son jobbar, annars vet jag inte vad jag skulle ta mig till.

Men annars går det bra. Storknatten har hittat lekkamrater som han tycker om och är helt galen i simbassängstillfällena som dagiset erbjuder. Lillknatten knattar sig, han lär sig nya ord i rasande taknt och han lär vara bäst (värst?) på att klättra av alla barnen i hans grupp och då hör han till de yngsta. Men det vet vi, det går inte att släppa honom ur sikte om det finns en möjlighet till stege i närheten. Men jag avsäger mig allt ansvar, han brås på sin far!

Idag var också första gången på gymmet på väldigt väldigt länge. Om ni hade frågat mig innan skulle jag ha sagt att jag var dit i slutet av april nångång kanske. Men mitt gymkort (ett i papper alltså, där man själv skriver upp datumen, moderniteter!) avslöjade sanningen. Det var i slutet av januari.
Det positiva var ändå att mina armhävningar och magmuskelövningar här hemma gett resultat och att jag fick försvåra det program jag har följt tidigare med en hel del!

No comments: