24 September 2013

Fokusera

Just nu är det full rulle på gång. Arbetsdag i Nagu med långa arbetsresor och allt vad det innebär. Hem och vända och slänga i sig en knackorv och en potatis. Diskussionstillfälle på jobbet, där jag hann delta i 10 minuter diskussion (Alltså. Om man meddelar "nåt smått att äta" så förväntar jag mig nåt smått att äta. INTE en full middag med vin bara för att den som ordnat ska kunna överträffa alla förväntningar. Hade jag vetat att det innebar middag skulle jag ha planerat kvällen helt annorlunda. Nåja, bisak.)
Tillbaka hem. Krama fästman i dörren då han far i väg på en veckas jobb och ta itu med hemmajobbet. Mata barn, natta barn, starta tvättmaskin, starta diskmaskin.
Nu kan jag fritt välja mellan att vika tvätt och studera och planera ett föredrag om ett ämne som jag förvisso känner till, men för en studiegrupp som jag inte kan ett skvatt om. Eventuellt borde jag söka reda på barnvaker som vill ta hand om ett blöjbarn för måndag kväll, skicka ut mail för en andra offertomgång för husofferter och eventuellt borde jag googla ny bil, eftersom vi nu (trots mina idéer om hur världen borde se ut) faktiskt behöver en kakkosauto (eller korrigering, vi behöver en ykkösauto, den nuvarande kan börja klassas som kakkosauto med sina 200.000 km på nacken), men de projekten kommer nog i andra hand.

Fast först och främst försöker jag överleva och hålla fokus på en vecka in i framtiden. Då, efter att jag hållit mitt föredrag, då kommer sambon hem och sedan borde tempot sakta ner till något jag kan leva med igen.

No comments: