11 May 2013

Puh!

Jag är glad att sambon är hemma nu för knattarna har rinnande näsor för andra veckan i rad och filuren har gått in i en period som får mig att överväga att skaffa öronproppar.
Ibland, närmast sporadiskt, kommer ett och annat nytt ord, men oftast talar han sitt eget språk  HÖGT och långa haranger är han i närheten kan man glömma att höra vad storebror säger eller vad som pratas i radion. Dessutom börjar det bli mera och mera grötstrejk vid fruktostbordet, nåja, han börjar bli så gammal att han går fram till lunch på annat än gröt också.
Ja jag prioriterar faktiskt dethär med att kunna föra ett normalt samtal vid frukostbordet utan att bli överröstad av besviket barn (nåja, han kan ha en egen smörgås framför sig och jag kan bre mig en precis likadan och ÄNDÅ ser min mera frestande ut och det blir skrik) som står upp i matstolen och vinglar och ser att alla andra kring bordet får Något Mycket Godare än vad han får. Och jag får sätta ner barn och truga mellan ropen och skriken. Ingen blir glad av det liksom.

Och så tänkte jag ladda upp ett par bilder men då min dator har seriösa problem igen, så får det vara... Suck, skulle inte riktigt vilja ha råd med nyanskaffningar just nu.

No comments: