29 May 2013

Det bara fortsätter

Förutom lite kontorssysslor av allmännare slag är jag för tillfället med och handleder i ett ungdoms-sommarjobbs-projekt (blir två intensiva veckor innan ungdomarna är inkörda) samtidigt som jag får min praktik i bokföring och jag ska hastigt lära mig kundtjänsten så pass ordentligt att jag kan åka till Nagu och jobba ett par dagar i veckan i sommar. Inte undra på att jag känner mig som en ärtpåse i huvudet när jag kommer hem, tung och durrig.

Nagu-dagarna är inpassade med sambons jobbturer, för annars skulle det inte finnas en halv chans i världen att vi skulle få bil-jobb-dagmamma-pusslet ihop. Men det kommer också att innebära att jag, två dagar i veckan, kommer att ha två timmar arbetsresa utöver ordinarie arbetstid och just de veckor sambon är hemma. Förutspår att jag kommer att vara milt mör innan sommaren är slut.


Det är väl som vanligt bara att hålla i sig och hänga med och vänta på att karusellen saktar in.

No comments: