07 April 2013

Annat som händer

Visst händer det annat i livet också. Än den där tomten jag tänker på lite för ofta.
Jag lär mig reglerna för fakturering. Och ska skriva en femsidors uppsats om arkivering. Ja, det är sjukt så mycket man bör veta om arkivering, men nyttigt antar jag.
Vi diskar i en hink i badrummet bland blöta vantar och sockor på tork på golvvärmen. Problem med köksavloppet, blir att ringa rörmokarn imorrn.
Krabaten har måga goda stunder. Då han plötsligt känns så stor och duktig och kan så mycket. Och så har han de stunderna då han ingenting kan eller vill. Antingen är han en liten "beeebis" eller så VILL han inte, nä.
Filuren är klättrigare än någonsin, upp är ledordet. Till min stora glädje har han äntligen börjat gå någorlunda bra. Han hade just börjat gå ett tiotal steg i stöten då tre(fem)dagarsfebern slog till och plötsligt tog han inte ett steg på egna ben på tre hela veckor, inte så att jag dog av oro, men lite funderade jag nog ett tag. Men så började han sakta, helt från början igen och nu trippar han riktigt elegant runt i kring och pratar högt under tiden så man ska förstå hur stor han är.

Sen kan vi ju konstatera att jag känner mig flubbig.
Det här med att äta potatissallad, tunnbröd, pinnbröd och grillkorv minst en gång per dag, varvat med kaffe med kex - det är inte bra. Inte ens fast jag tar i så jag blir rejält svettig stora delar av tiden när vi släpar och eldar. Men alltså, vad finns det för hälsosam mat som mättar bra som man kan äta runt lägerelden. Majskolvar, kom jag på ikväll, men nåt annat finns väl också?

No comments: