02 March 2013

Ett par ord från kängurun

Äntligen börjar den lilla bebikängurun vara på bättringsvägen igen. Ja det är därför jag inte skrivit på ett par dar, då jag halvlegat i soffan med feberslumrande filur i famnen mer eller mindre dygnets alla vakna timmar. Ja han har haft en släng av tredagars (nåja, fyra-fem dagars) febern och så har storebror haft hem snuva och hosta samtidigt, så det har inte varit mycket liv i den lille här ett par dagar. Till och med så vi var en sväng via hälsocentralen när han hade 40-graders feber för fjärde dagen i rad.

Idag har han faktiskt släppt mig för att leka lite på golvet ett par omgångar och han sov till och med en timme dagssömn i egen säng, skönt för mig! För tro inte att sambon fått hoppa in i kängururollen, nej, har han blivit placerad i den famnen har det protetsterats vilt.

Nåja, febern verkar börja ge upp nu och om han bara skulle börja äta ordentligt igen (han har inte så mycket reserver att ta av den lille) så ska han nog bli sig själv igen!
Och jag kommer ut och röra på mig innan försoffningen blir helt total!

No comments: