01 October 2012

Full fart framåt

Det har varit några fullpackade dagar, mosterbesök, ut till stugan, planera och skicka inbjudningskort till ett släktkalas och så hade vi åttamånaderskoll för filuren idag. I mitt stilla sinne funderar jag på jag ska hinna/orka sen när jag börjar studera mera ännu till. Huvaligen!

Hursomhelst, filuren är så när som på några millimeter samma format som krabaten vid samma ålder med följden att han nu är på -2 kurvan gällande längden och ska på en extra koll innan ettårskollen.
Samma visa igen konstaterar jag, med tanke på att han mätts av fyra olika rådgivningssköterskor de fem senaste gångerna vi varit på rådgivningsbesök. Alla mäter olika och alla ororar sig olika mycket.
Jag tar det lugnt, han äter som en häst, men är aktiv som fyra, så en del ska väl brännas upp. Senaste tricket är att flytta på fötterna medan man står och håller i sig, han går med stöd redan vid åtta månader, han skulle gärna få spara det en månad minst!
Det enda jag tänkt på att göra själv är att ösa på med mera ersättning, för jag vet att jag börjar ha lite skralt med mjölk när dagsamningarna minskat till fyra (eller tre om han vägrar emellanåt) och det kan ju påverka en aning förstås.

Liten och tandlös, men glad!

2 comments:

sarai said...

Sötis! =)

Höperöt said...

Han är nog ett solsken.
Strålar varmt, men rör sig med ljusets hastighet ;)