13 September 2012

Köksrevolutionen

Idag gjorde jag rent spontant nåt jag har tänkt få gjort i evigheter, men aldrig riktigt kommit mig för.

Köpa en blomdusch, hälla lite diskmedel i botten och fylla på med kranvatten och så har jag en billig, effektiv, naturvänlig och framför allt luktfri allrengörare i mitt kök. Bara att putsa bort med en vanlig trasa utan att börja nysa. Jag tål alltså inte dedär starkt parfymerade allrengörarna vare sig de ska dofta citron, ocean eller gräsmatta.

Inte behövde jag hålla på länge förrän krabaten stod i kö för att få hjälpa mig. Han hoppade till och med nedanför diskbänken i besvikelse över att vi redan var färdiga med sprejandet när hans mor tyckte det började bli liite för fuktigt i köket.

(OBS! Detta är ingen reklam för nåt visst diskmedel eller nån viss blomdusch, det är bara en nöjd mamma med känslig näsa som ser ett ljus i tunneln gällande de eviga gröt- och barnmatsfläckarna och små och stora fingerspår på de mest innovativa av ställen.)

Nu behöver jag bara en själviplockande diskmaskin som aldrig glömmer att sätta i diskmedelstabletten så skulle saken vara biff!

No comments: