31 July 2012

Trevligt värre

Nu gör sig sömnskulden påminnd igen, yr, stirrig och spänningshuvudvärk, sönerna som hade så passligt samstämd dagssömn förra veckan har börjat sova i olika skift igen. Tidig nattning av mamma ikväll!
Men, i motsats till alla tråkiga saker, så händer det en massa trevligt också.

Jag har fått veta att jag är antagen till en vuxenutbildning som startar i höst, oklart ännu om jag kom in på svenska eller finska, men strunt i det, jag är glad! Det reder sig sa han som sket i såsen!

Filuren fyllde halvåret, jag kan börja träna på allvar igen (Jaja jag vet, hollywoodstjärnorna och Vickan kan böra hårdträna tidigare, men så har de personlig coach och blir fotade mycket oftare än jag. No stress liksom.). Och med tanke på att jag för första gången på tre år, sen jag väntade krabaten, äntligen väger under 70 kilo och därmed är normalviktig igen (i motsats till överviktig) så har jag ju världens utgångsläge! Nej, jag måste inte väga lite, men med graviditetsdiabetesen i färskt minne så...

Hobbywise: Jag har köpt en gammal spinnrock seconhand, fått den riggad OCH testspunnit lite tråd, det ni! Hur tråden sen ser ut ska vi inte gå in på (Och ja, jag överväger att starta en skild handarbetsblogg för jag har på känn att jag har en massa att tjata om gällande handarbetstemat som skulle tråka ut den icke intresserade på fem röda).

2 comments:

sarai said...

Det var mycket trevligt! (förutom somnbristen förstås) Berätta nu sen vad den nya bloggen heter så jag oxo hittar dit! Kram! =)

Höperöt said...

Ta det lugnt! Jag ska först vika tvätt, tvätta dasset, åka på rådgivningskoll och sova lite. SEN ska jag starta en handarbetsblogg ;)