16 July 2012

Diplom?

Ett hur stort och fint diplom får jag om jag överlever i tre dagar på egen hand med trotsåldersbarnet och filuren som just lärt sig kräla OCH PMS?

Hur mycket mindre diplom får jag om antingen jag eller trotsåldersbarnet inte överlever?

Kriserna är små, men stubinen är kort och bokstäverna har varit stora flera gånger redan idag.
Mamma lade täcket fel när hon klev ur sängen - kris och gnäll.
Nej han ska inte ha blöja - Bra! Då blir det kalsong! - Neeeej, det ska vara blöja i alla fall! - Men nu har du ju en så fin kalsong, titta bara! - VILL HA BLÖJAAAAAN!
-Du får inte såga på skorstensmuren så att rappningen faller av! Titta så fula märken det blir! NEJ LÄGG BORT SÅGEN!
-Kliv inte över lillebror när han ligger på golvet det kan gå riktigt tokigt! Nej, INTE SÅ! DU HÖR VAD MAMMA SÄGER, INTE KLIVA ÖVER LILLEBROR!!!
(han vet allt dethär från förut, men då ivern och testandet tar över...)

När det blir för mycket lyfter jag upp filuren från golvet så att krabaten ska lugna sig lite, sen smyger jag in i köket, svär några gånger, både åt mitt beteende och krabaten som lyckas trigga det, andas några gånger och tar en chokladbit. Och så brukar det reda upp sig igen, för en stund.

No comments: