05 June 2012

Dop och ösregn

Jag har befunnit mig i nätskugga ute på holmen de senaste fem dagarna.
De har varit  stressiga, pirriga, fulla med umgänge, slappa, regniga, glada och lugna och lyckliga dagar.

Min paps hade kameran framme vid rätt tillfälle. Eller, rätt och rätt, såhär tänker jag mig själv största delen av tiden, åtminstone ett barn ständigt i närheten och en stickarbete i andra handen. (Och bad hairday, men det faktumet kan ni ju ignorera!)

Filuren blev ju döpt. I det finaste lilla skärgårdskapellet under en av de kortaste dopceremonierna jag varit med om. Kan ha haft nåt att göra med att filuren somnade just som prästen pajade honom så snällt på huvudet och han inte ville dra ut på det. En av de kallaste och regnigaste dagarna på ehela sommaren, men vi klämde in oss och dopgäster i stugan och åt varm fisksoppa och tårta och kaffe, så oss gick det ingen nöd på!

Namnet? Ja eftersom jag inte vill skriva ut det får ni själva räkna ut den gemensamma nämnaren:
 
Denna bild.






Detta musikstycke (som inte fick embeddas, hmmf).





Och Dick Grayson.

No comments: