23 May 2012

Flyt

Vi behövde två saker idag:

En solskyddskräm åt krabaten, jag hade köpt och testat en vårdande barnkräm från Nivea (jaja, produktplacering, jag orkar inte med tolkningsbara omskrivningar idag), med följden att jag hade en son som var nippig i ansiktet i morse och pekade på flaskan och sade "inte den, den sticks". Jag testade den själv, den stack mig i ansiktet också. "Caring" minsann! Dom borde på riktigt inte få marknadsföras som barnvänliga, om inte man räknas från barn först vid åttaårsåldern då, mjummel och gruff.
Lite småsur över mitt eget slöseri, borde ju ha vetat det, gled vi så in på apoteket idag för att köpa en vänligare ACO-barnsolkräm, till min förvåning fick jag en extra tub ACO-ansisktskräm med SPF 15 till mig själv på köpet, fina fiskar!

Så behövde krabaten också ett par nya sandaler akut, fjolårets går inte ens på med våld och jag har letat på divierse loppisar ett par månader redan utan resultat. Suckande konstaterade jag att de dyraste barnsandalerna i butiken också definitivt var de bästa, materialmässigt och till fotriktighet. Nåja, med lite tur kan filuren använda dem sen om ett par år. Vid kassan räckte det med halva priset, det visade sig att alla barnskor var på 50% rabatt!

Bättre flyt kan man inte ha!

Okej en sak behöver jag ännu: Kläder till mig till dopet. Det är som vanligt, inget passar...

No comments: