02 May 2012

3 månader

På valborgsafton passade filuren på att bli tre månader, sådär obemärkt.
Eller inte helt obemärkt, vi var ju på rådgivningskoll förra veckan. Precis som sin storebror verkar det som om hans tillväxt saktat in en bit nu vid tre månader, vilket är lite för tidigt, så dealen är den att jag får börja ge smakprov redan nu, så fort jag anar att det klagas på min mjölkproduktion.

Förutom att hans mage är lite krånglig just nu, har svårt att sätta fingret på varför, men anar att det kan ha att göra med snuvan som nu hoppat till honom, så är han en toppenkille. Han är solig för det mesta, är väldigt fingerfärdig, men sådär rent stormotorisk är han senare än sin storebror som snurrade runt flera varv vid samma ålder. Han är dessutom väldigt kommunikativ, förutom att han babblar långa haranger när han är mätt och nöjd, så behöver jag inte gissa mig till om han är hungrig eller trött (som med storebror i tiderna), det hörs direkt!

Ännu har han lite oklar dygnsrytm, som dessutom verkar vara osedvanligt underlig tack vare magkurret nu, så jag har sådär sakteliga börjat väcka honom för att äta dagtid när jag tycker att det är dags, allt för att få till nån slags rutin. Ännu helt utan resultat, men det gäller väl att vara ihärdig!

Min lillnisse

No comments: